dijous, 27 d’abril del 2017

Setmana 9 (El color)

Com cada dijous, primer de tot es va fer una posada en comú de les quatre estacions, l’activitat anterior, que es va fer abans d’anar de vacances de pasqua.

A continuació, per poder fer aquesta pràctica s’havien de dur a classe fruites, verdures o flors per fer una natura morta, però d’una manera una mica diferent, en aquest cas s’havien de trobar els colors purs dels objectes així com la llum i les ombres. L'artista en la que ens hem basat per fer aquesta pràctica és Georgia O'Keeffe.

Primer de tot, el que s’havia de saber sobre els colors és que els colors purs són 6, els tres primaris (blau, vermell i groc) i els tres secundaris, que són aquells els quals s’aconsegueixen mesclant els primaris, (taronja, violeta i verd). A aquests sis colors se’ls hi pot afegir els colors terciaris (groc-taronja, vermell-taronja, vermell-violeta, blau-violeta, blau-verd i groc-verd).

A més dels colors, s’ha de tenir en compte el matís, el qual s’obté a partir de la mescla dels colors del cercle cromàtic. També s’ha de tenir en compte el valor, que és el grau de claredat d’un color i s’aconsegueix afegint blanc o negre a la mescla dels colors. la darrera cosa a tenir en compte és la saturació, que és el grau d’intensitat del color, els colors purs són aquells que estan en el grau més alt de saturació.

En conclusió, per a poder dibuixar allò que s’havia dut de casa, primer s’havia d’analitzar de quins colors estava format i llavors crear aquell mateix color mitjançant les mescles dels colors purs, blanc i negre.

El que més m’ha costat d’aquesta pràctica ha estat trobar el color exacte que tenia la flor que havia dut de casa ja que no era un color que es pot trobar dins un pot de pintura industrial.

La meva opinió és que aquesta pràctica es podria fer perfectament amb nins de primària, a partir del segon cicle, ja que és una pràctica divertida degut que es fa tot un repte torbar el color exacte que es necessita.