dijous, 16 de febrer del 2017

Setmana 1 (Introducció a l'expressió plàstica)

Avui ha estat la primera sessió del quadrimestre tant de la classe teòrica com de la classe pràctica. Per això el que s’ha fet avui ha estat introduir una mica l’assignatura de la següent manera:

Primer de tot, s’ha començat aquesta sessió pràctica amb uns exercicis de relaxació que s’ha recomanat que facem als nostres futurs alumnes ja que els infants tenen molta energia i així es podria començar una classe tranquil·lament sense que no hi hagi ningú massa nerviós. Aquests exercicis han consistit en, primer de tot, agafar un full i escriure qualsevol paraula, la primera que se m’ha vingut al cap, per tot arreu del full amb lletra lligada.

A continuació, un cop acabada aquesta activitat inicial, s’han introduït els elements bàsics del dibuix, els quals són: el punt i la línia. A més, hem reflexionat sobre com un nin de dos anys dibuixa, és a dir, amb tot el cos i fent punts i línies diferents. A continuació, he dibuixat a un full, el mateix d’abans de la paraula, un gargot com el que faria un nin de dos anys, movent tot el cos, el canell, etc. Després, una vegada dibuixat el gargot, s’ha explicat el concepte de forma, així com en quina posició és recomanable donar un full a un infant ja que si li donam en vertical els hi dóna la sensació que han de dibuixar una fotografia, en canvi si se li dóna en horitzontal és com si haguessin de contar una pel·lícula.

Un cop fet l’exercici del gargot, l’he arrugat fent així una figura en 3D la qual he hagut de dibuixar a un altre full de dues maneres diferents. A una part del paper he dibuixat allò que hem suggeria la forma, és a dir, al que hem recordava, en el meu cas un dimoni. A l’altre meitat, he dibuixat la figura així com la veia, és a dir, de manera naturalista.

Quan se m’ha dit que havia de trobar a quin objecte, persona, animal, cosa, etc., hem recordava la figura pensava que seria molt difícil saber a que s’assemblava, però una vegada li he fet un cop d’ull m’ha semblat molt fàcil. Però a l’hora de dibuixar allò que hem suggeria la figura m’ha estat més difícil ja que no sabia com dibuixar-ho ni tampoc m’agradava quan ho dibuixava.

Per acabar la lliçó, tots aquells que volien compartir els seus dibuixos i figures amb tota la classe els han col·locat a una taula i els hem comentat una mica tenint en compte els continguts que el professor havia explicat anteriorment mentre fèiem les diferents pràctiques.


L’objectiu que es volia aconseguir duent a terme aquesta pràctica és demostrar com tots podem dibuixar amb les proporcions correctes una forma que mai hem vist i que és irrepetible. Això ho podem fer com a conseqüència de que no tenim cap esquema mental que ens condicioni sobre la figura que hem format amb el paper. En conclusió, aprendre a dibuixar consisteix en saber observar tot allò que ens envolta com si ho veiéssim per primera vegada.