Avui ha estat la primera sessió del
quadrimestre tant de la classe teòrica com de la classe pràctica. Per això el
que s’ha fet avui ha estat introduir una mica l’assignatura de la següent
manera:
Primer de tot, s’ha començat aquesta sessió
pràctica amb uns exercicis de relaxació que s’ha recomanat que facem als
nostres futurs alumnes ja que els infants tenen molta energia i així es podria
començar una classe tranquil·lament sense que no hi hagi ningú massa nerviós.
Aquests exercicis han consistit en, primer de tot, agafar un full i escriure
qualsevol paraula, la primera que se m’ha vingut al cap, per tot arreu del full
amb lletra lligada.
A continuació, un cop acabada aquesta
activitat inicial, s’han introduït els elements bàsics del dibuix, els quals
són: el punt i la línia. A més, hem reflexionat sobre com un nin de dos anys
dibuixa, és a dir, amb tot el cos i fent punts i línies diferents. A
continuació, he dibuixat a un full, el mateix d’abans de la paraula, un gargot
com el que faria un nin de dos anys, movent tot el cos, el canell, etc.
Després, una vegada dibuixat el gargot, s’ha explicat el concepte de forma,
així com en quina posició és recomanable donar un full a un infant ja que si li
donam en vertical els hi dóna la sensació que han de dibuixar una fotografia,
en canvi si se li dóna en horitzontal és com si haguessin de contar una
pel·lícula.
Un cop fet l’exercici del gargot, l’he arrugat
fent així una figura en 3D la qual he hagut de dibuixar a un altre full de dues
maneres diferents. A una part del paper he dibuixat allò que hem suggeria la
forma, és a dir, al que hem recordava, en el meu cas un dimoni. A l’altre
meitat, he dibuixat la figura així com la veia, és a dir, de manera naturalista.
Quan se m’ha dit que havia de trobar a quin
objecte, persona, animal, cosa, etc., hem recordava la figura pensava que seria
molt difícil saber a que s’assemblava, però una vegada li he fet un cop d’ull
m’ha semblat molt fàcil. Però a l’hora de dibuixar allò que hem suggeria la
figura m’ha estat més difícil ja que no sabia com dibuixar-ho ni tampoc
m’agradava quan ho dibuixava.
Per acabar la lliçó, tots aquells que volien
compartir els seus dibuixos i figures amb tota la classe els han col·locat a
una taula i els hem comentat una mica tenint en compte els continguts que el
professor havia explicat anteriorment mentre fèiem les diferents pràctiques.
L’objectiu que es volia aconseguir duent a
terme aquesta pràctica és demostrar com tots podem dibuixar amb les proporcions
correctes una forma que mai hem vist i que és irrepetible. Això ho podem fer
com a conseqüència de que no tenim cap esquema mental que ens condicioni sobre
la figura que hem format amb el paper. En conclusió, aprendre a dibuixar
consisteix en saber observar tot allò que ens envolta com si ho veiéssim per primera
vegada.