Com sempre, per començar la sessió, s’ha fet
una posada en comú de tots els autoretrats de les mans de la pràctica feta la
setmana anterior, i amb aquesta posada en comú s’han fet alguns comentaris de
com havien anat.
Després, per seguir amb la classe pràctica, s’ha
explicat com havia de ser la d’aquesta setmana i qui seria l'artista del dia, el qual ha estat Clara Peeters. Per poder-ho fer, s’ha parlat
de la natura morta, que és un gènere artístic que representa objectes
inanimats. Aquest tipus d’art té diferents subgèneres com la pintura de cuina i
la d’esmorzars, a les quals hi havia tota una varietat de diferents aliments.
Un altre tipus era l’anomenat vanitas,
el qual es tractava bàsicament de representar els plaers del món. El darrer
tipus d’art era la categorial floral.
Per això, per poder representar la natura
morta, el que es va fer va ser que cada component d’una taula dugués un objecte
de casa seva per fer una composició i després dibuixar-la. Com que la
composició estava al centre de la taula, cada membre teníem una visió diferent
d’aquesta i amb el visor i el plàstic acetat que ja s’havia emprat a la
pràctica anterior, s’havia de dibuixar allò que cada un veia de la composició
que s’havia fet.
La composició que hi havia a la taula on jo em
situava, era una mescla d’un poc de tot, però bàsicament hi havia dues
temàtiques, la floral i la varietat d’aliment ja que hi havia pots amb flors
dins, llimones, pomes, plàtans...
Després de fer la composició, amb el visor,
podíem agafar tot o només una part d’aquesta composició i dibuixar-la al
plàstic acetat així com nosaltres la veiem.
Per finalitzar, a casa també havíem de fer l’exercici
amb alguna cosa que trobéssim.
La meva visió cap a aquesta activitat ha estat
que no em pareixia difícil ja que havia de “copiar” allò que veia. A més, amb
el visor després és més fàcil plasmar-ho a paper allò que es veu perquè la mà
ja ha dut a terme una vegada el dibuix i, així, té més possibilitats d’enrecordar-se
dels traços que ha de fer.
Personalment, crec que als nins de primària
els hi agradaria fer aquesta activitat perquè haurien de dibuixar allò que ells
volguessin ja que ho hauria hagut de dur de casa i seria un objecte que els hi
fes il·lusió dibuixar.