Al començament de la sessió, com sempre, el
que hem fet ha estat la posada en comú dels paisatges de l’altra setmana i s’han
comentat una mica.
A continuació, s’ha explicat la pràctica de la
setmana que és un dibuix al natural de la segona part del cos més difícil de
dibuix, el rostre, és a dir s’havia de fer el retrat d’un bust, com els de l'artista del dia, Pablo Picasso.
Primer de tot, abans de començar a dibuixar, s’ha
parlat sobre les proporcions del cos per poder configurar bé el retrat. Per això,
s’ha de tenir en compte que el cap és com un ou a l’inrevés, els ulls estan a
la meitat del cap i la distància entre ells sol esser de la mesura d’un ull, l’amplada
del nas va alineada amb el llagrimall i, els extrems de la boca van alineats
amb les pupil·les. Com sempre, el més
important és veure tan els espais negatius com els positius.
Però, així i tot, també s’ha de saber que hi
ha diferents tipus de retrats com el de front, el de perfil i el de tres
quarts. Després de conèixer aquests tipus de retrats se n’ha hagut de triar un
per dibuixar-lo.
Nosaltres, per poder fer el retrat bé, primer
hem hagut d’utilitzar la tècnica de Betty Edwards del visor per anar perfilant
el rostre del company o companya i després poder-ho passar a paper i fer els
retocs.
Personalment, consider que és difícil fer un
retrat, sobretot si no se n’és un expert, perquè cada persona té una cara característica
seva, és a dir que ningú té la mateixa forma del nas, dels ulls, de la boca,
del cap, etc. Per això, quan he hagut de dibuixar els ulls se m’ha complicat el
dibuix ja que o els feia molts grans, o molt petits, o molt oberts, o molts
tancats, etc. Així mateix, la barbeta també m’ha resultat una mica difícil perquè
va lligada al coll i tampoc em sortia amb les mesures que tocaven.
La meva opinió és que fer aquesta activitat
amb nins de fins a 11 anys és una mica difícil ja que els companys que són
retratats han d’estar molt quiets i no es poden moure fins que s’ha acabat de
dibuixar el seu retrat. Així mateix, pot ser una activitat molt divertida per
fer amb ells ja que poden veure els resultats i que els hi faci gràcia o també
en lloc de fer un retrat exacte fer un retrat abstracte.